Úprava KTM 450 EXC-F na Adventure speciál: Díl druhý (2) – Odstrojení a komponenty

Před začátkem přestavby, jsem měl v plánu vše v detailu popsat, co se dělalo, jak a proč. Nicméně hned po prvních pár hodinách jsem přišel na to, že to nedává smysl bo každý z nás dělá věci jinak po svém a jinak. Resp. ve valné většině kroků šlo o rozborku a následnou sborku, což většině motocyklových kutilů přijde jako běžná věc. V tomto dílu se tedy zaměřím spíše na komponenty a upgrade prvků, které jsem udělal, protože je považuji za přínosné pro výsledný „speciál“. 

Představa o přestavbě až se to povede‘

Takže začalo to čtením a browsováním webu, což vedlo k uvažování, abych pak postupně sepisoval co bych chtěl vyměnit a pak racionalizací co vyměnit, aby to dávalo smysl. A to jak funkčně tak i ekonomicky. Místo popisu mých úvah tak uvádám jako první kapitolu této rozborky přehled zásadních prvků, které jsem na EXC hodlal vyměnit. Nutno dodat, že zde se záhy ukázalo, že na papíře to vypadalo krásně, ale trabl nastal v okamžiku objednávání, neboť celosvětový dodavatelský řetězec se stále ještě buď potýkal, a nebo ještě nevyhrabal z Covidové deprese. Takže krom starostí o to, které věci a za kolik koupit, přibyla starost i o to, jestli to vůbec / a pak kdy / dodají. Tedy v průběhu této krasojídy sem různé varioval nad dalším krokem a zvažoval posloupnosti a návaznosti na termíny dodávek objednaného zboží. To vlastně také dost narušilo plánované vyprávění o tom, jak se si stavěl Adventure bike a stalo se projektem, který vůbec tak lineárně a smooth nejde. Ale práce postupovali jak přicházely komponenty, proto část #2 je o Servisních prácech a o tom, co jsem udělal jinak než je factory nastavení no a do třetice – aka part #3 je už jen Kosmetika a ladící věci.

Jinak a lépe aneb co se vyměnilo (#1)

Zde tedy avizovaný seznam „essential“ prvků, které se na EXC vyměnily s drobným komentářem:

Pružina zadního tlumiče K-TECH 78-81-84NNad zadním kolem spolu s Tebou potřebuješ vozit bagáž. Minimalistickou, ale přesto něco bude vážit. Konstatně. Takže standarní zadní ‚péro‘ na váhu 85 kg vyměňuju za 125 kg věc. Ta uveze jak týpka/mě 90 kg a dá prostor pro 30kg proviantu a náhradních ponožek 🙂 // Potvrzeno terénem, je to akorát 🙂 čistá váha moto se mnou 110+90+20 = 220 kg … light is right! 🙂
Sedlo Seat Concept Standard Element No prdelka v balvnce, přeci 🙂 Každý enduro je tvrdá koza a tohle z cestování udělá božské povezení. Navíc odolné větru a dešti, nechceš už víc jiný … ///Realita není sice taková, prdelka dostává i na tohle sedle dost zabrat, ale oproti originálu, je to peřinka 🙂
MSC Steering dumperVelká věc. Drahá věc. A jestli fungující věc, uvidíme. Toto !udělátko! zklidní řídítka RAMu na krotkou ovečku. Tak snad to tak bude … /// Naprosto to funguje. V písku i bahnu, super věcička. Naproto must-have!
Nádrz Acebis 12,5 LOrigoš je 7.5L, ta se dá na půlden, ale na celodenní výjezd už ne. Bohužel Taloši maj fofr a dodávnka vázné. // Otestováno že cca 300 km je dojezdový radius při prům. spotřebě 4L/100km.
Nomad Rally TowerTak tohle je vážně porod. Vypadá to božsky, ale větší skládací !hell! snad není … Ikea návod je proti dokumentaci eposem o dokonalosti … ještě že máme YT a odvážné borce … jinak krásná a nepostradatelná komponenenta. // Více ve 3tím dílu, ale jinak to fakt funguje a plánuju upgrade dále.
Baja Designs Squadron LightsAbys babičko lépe viděla 🙂 2x 26W LED lights produce 3,150 lumens each of pure power to light up the trail .Low beam is a wide driving pattern that offers a 42° flattened horizontal beam for the ultimate in comfort lighting. While High beam is a longer and narrower 9° beam for illumination further down the trail or road. The Spot pattern is designed to be used in conjunction with the wide driving pattern, giving you a total of 6,300 lumens. Useable beam range: 150 m
přičemž weight: 680 grams … jasný, ne?! // Svítí to jak pra*e, na noční obloze uděláš UFO beam 😛
Haan Adventure WheelsTak tohle je velká věc. Origo ráfky přej velkej garbage a třeba nahradit Excelem! A proč ne od Haan, kdy umí dát do zadu Cush drive. Pak už ti přestane !baby! kopat a hlavně přestane žrát spojku, a to chceš. // Jako naprosto must-have, vše se zklidnilo, řazení, záběr, spojka a klid na zadním kole.
Pneu Motoz Rallz + DuseMotozky podle mě jedny z nejlepších pneu. Široká nabídka typu pro offroad od Soft GPS až po Desert. Rallz stoji pod Desert a určitě budou super venku, žravé na asfaltu …

Servisní práce (#2)

Chladicí kapalinaPůvodní standard jsem nahradil za bezvodnou Evans Sport.
Senzor teplotyeBay – Universal 5 IN 1 LED ATV Motorcycle Water Temperature Digital Temp Gauge Meter
Olej a filtrHIFLO olejový filtr HF652 + MOTOREX POWER SYNT 4T 10W50

Kosmetika a ladící věci (#3)

Ladák AkrapovičJasně, není to nezbytnost, proto také v části kosmetika, ale krok super soundu Akrapa dodá i pár koní navíc a celkově tak zefektivňuje výkonnový průběh motoru.
Gripy – Progrip Foam Rally Grips 785Pěnové gripy, je to lepší než gumové pro celodenní ježdění, sice proprší, ale nemá to vliv na ovladatelnost, pořád komfort a tlumení.
Sklopná zrcátkaNejsou to Foldable mirrors USA, ale Aláč, ale dřží
LED mini blinkryTaké Aliexpres
Kryt trubky výfukuOpět servis by Aliexpres
Cycra blástry s ocelovou výztužíTady ofiko made by USA
Pouštní barva RAL a custom potisk od Jura Jerzy ŠubrtRAL 1019 a custom potisk by AKIRA 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..